WAKTU SOLAT BAGI KAWASAN KEPALA BATAS

klik atas tajuk aktiviti yang berwarna biru dalam kalender untuk maklumat lebih terperinci(detail).

08 March 2009

Wak Yadi macam "coastguard" hari ni(Kulim Hi Tech exploration)

Salam... pedaller rasanya dah puas hati dengan kayuhan hari ini. Sebab kita merancang.. Tuhan menentukan. Tahniah buat rakan yang tamat dalam linkungan pedaller hebat... Razif taurus, Rafid, hafiz Jordan... Tapi yang menarik ialah Wak Yadi kita.... Tabik spring wak... jadi macam kevin costner dalam "coastguard".. Mengetepikan kepentingan diri demi kawan-kawan yang tersangkut macam tu jugak aizad dengan yus... Moderator dah nak keluar awal rasanya dengan nasir senior, ustaz mat. Tapi wak Yadi kata no way... hempa kena kayuh jugak sambil peturun ilmu dia.... ha.. ha... yang syoknya menjadi.. dont event think when to fihish or how many km to go... cuma kayuh... enjoy kia punya ridedia backup sambil dok beletiag belakang aku... dia kata lan hari ni hang kena tadah telinga kat aku....Ustaz mat x penah crem pun hari ni crem jugak dan flet abis..... On the way nak nak keluar terserempak dengan satu mamat. dalam masalah(crem...).... Rupanya Jai . Wak Yadi jugak berenti support dia.pendek cerita last sekali semua sekali sampai ke garisan penamat dengan lepas 5 check point. Jai dapat tepukan gemuruh daripada kawan-kawan dia masa nak sampai garisan penamat... Satu kepuasan bg Jai rasanya... Jamboree pertama yang dia tamatkan sampai finishing line.... no more chicken route

Balik di rumah dok terfikir... sebenarnya kita tak bertanding dengan sapa-sapa... cuma bertanding dengan diri sendiri..berapa jauh kita boleh pergi dan bagaimana caranya untuk pergi jauh terpulang pada kita tapi pengertian ni mungkin berbeza bagi semua orang.

Sekali lagi... terima kasih banyak-banyak wak... betui-betui enjoy kayuh ngan wak hari ni... kita lantik wak yadi jadi kaunselor kelab kita kot... Tapi mana boleh tahan dia pun... takkan tiap-tiap kali nak dok belakang saja...

crossort x dak jersey tapi kita ada pedaller yang hebat....

Gambag coming soon...

6 comments:

  1. Assalamualaikum Bro, tahniah untuk semua kerana telah berjaya menamatkan kesemua check point. Walau pun ada yg kram, biasa la bro, pasai kram ni, gua pun hampir2 nak kram tp tak jadi kram. Semangat juang team kita kuat dan satu lagi semangat kerjasama amat baik. Gua pun dah nak belah kat cp 3, tp member (beskal jepun) kata tinggai lagi 2 cp saja, ok kot, selalu, bereh sokmo last sekali dpt sampai kat cp 5 sekali pun gua baru first time masuk jamboree, beskal jepun royak kat kawe, dia kata "jarak tak penting tapi halangan yg dilalui tu yg kena enjoy" tp apa2 pun bro gua enjoy ride dlm utan tu, pada gua kalau kita boleh sampai ke cp 5 dgn selamat dan sebelum masa ditetapkan dah kira alright la tu, apa pun tq kat semua bro crossort xc, caya lu

    ReplyDelete
  2. Salam... Tahniah semua ... habis ke tak habis ke... yg penting kita enjoy.. Tabik semua. Yang advance kita suruh pi dulu. Bukan apa noleh naikkan nama crossort... Yang boleh jadi kaunselor tu tolong kawan-kawan yang tersangkut.. Kalu boleh kita pastikan semua tamat kayuhan... Satu benda yang sama orang lama dalan MTB crossort kata(aizad ngan wak yadi)... enjoy kita punya kayuhan. jangan dok pikia berapa jauh dengan bila nak sampai ke finishing line... bagi aku banyak benda yang dapat blajag dalam jamboree ni... tentang semangat pasukan... semoga crossort teruih rosot

    banyak sangat naik bukit dalam kulim hi tech explo...... checkpoint 6 kat umah yang 2 bukit pun tak larat naik dah... kecuali razif mboooh la kot... kederat apa yang ada kat dia...aku pun tak tau la...

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum semua member2 crossort, first of all aku nak minta maaf kat semua geng pasai tak tunggu hangpa semua kat finish line. Tapi macamana pun tahniah utk semua geng crosssort kerana menyahut cabaran untuk sampai ke finish line....

    Aku amat berbangga dengan semangat setia kawan yang ditunjukkan oleh Yadi, susah nak cari kawan yang macam ni geng. Aku ingat lagi masa Jamboree Taiping haritu, Yadi jugak lah yang teman Razif BPJ yang krem and FD tak function dok kayuh dengan crank yang paling kecik sampai habih. Salut sama luu bro.... Kali ni lu tolong tige orang geng kita yang krem and push depa sampai habih. Semoga yang Maha Esa membalas jasa anda InsyaAllah.... Tak lupa juga salut utk bro Aizat kita yang dok push member lain sampai habih walaupun dia sendiri tak rape sihat...

    Disini jugak aku nak ucapkan tahniah buat raja pecut kita Ustaz Hafiz yang menjadi orang yang ke- 32 sampai ke finish line untuk jamboree kulim ni semoga next jamboree boleh dapat top ten kotttt. Tak lupa juga untuk Tok Batin kita 'Razif Taurus' kerana berjaya mendapat nombor 82. Caya la lu bro....

    To Moderator thank you very much for your efforts. Kat saya ada borang Jamboree Nibong Tebal, nanti saya photostat banyak2 and pass to Mr Moderator.

    Steady laahhh Crossort...

    ReplyDelete
  4. I'm proud to be among "crossort mountainbike team"

    ReplyDelete
  5. Rafid PGR> No problem... Bab tolong takat mana yang boleh tak jadi hal... photostat , isi borang, pas tu kasi di punya fulus... insyaallah saya akan cuba uruskan

    ReplyDelete
  6. ....crossortXC...agi idup, agi ngelaban kayuh..

    tahniah utk semua geng krosot..
    ....sorry kpd rafid pasai sbb kami (penumpang2) terutama aku, maka dia tak dpt dok depan masa starting (kena tutup & kunci pick-up dulu) lps tu kalut pam tayar plak.. jd dia tertinggal semasa flag off...
    ....jutaan kemaafan juga dipohon dari geng crossortxc sbb pasai petua aku(bukak kasut masa seberang sungai ) maka ada yang krem..aku pun buat mcm tu gak tp tak krem pun..entahlah..nasib cikgu, kalau murid lulus maka murid itu sememangnya dari kecik dah pandai tp klu murid gagal maka cikgu lah yang tak guna..tak reti ajag! Nasib baik lah ada Wak Yadi n Aizad Jepun tlg settelkan mbr2 yg krem..klu tak smpai kiamat depa dok cakap psai petua aku..
    ....brader Don(mbr sparing Aizad) dari batu kawan smpai lewat pkul 8pg bru start tp dapat sampai finishing line dalam jam 12 lebih..
    ....sekalung penghargaan juga buat Albert OZY CYCLE yang telah mengajar aku teknik2 climbing yang betul masa last training kat bukit batu kawan 7/3/09..bukit CP 1 shj yang aku tolak bike (dekat nak smpai atas) itu pun sbb dah jem dgn rider nak trima stiker pertama..bukit lain2 tak jejak tanah langsung..check point 2,3,4 &5 mcm SMARTAG, slow lps tu trus blah..mungkin juga sbb buah yang trdapat dlm Al-Quran (kurma) yang aku makan sepanjang perjalanan...
    ....pengajaran mmg banyak masa jamboree ni, bike A1 pun tak guna kalau mental tak tahan..bike aku cap ayam shj, set semua dah ketinggalan zaman klu nk dibandingkan ngan sorg rider frame MERIDA carbon full XTR set, crank carbon FSA K-Force, ream crossmag SLR tp tolak masa naik bukit...jd yg penting ialah tahan mental dan enjoy the ride. Aku pun hampir2 gige-up tp teringat lagu Modern Talking "U Can Win If U Want"..jd sambil kayuh aku dok nyanyi lagu tu..kahkahkahkah acah je..
    ...Ustaz Hafiz (ayam tambatan) Crossortxc tahniah first time msuk jamboree trus dapat ranking ke32(itu pun sbb gear rosak)lain kali sblm kayuh makan pagi dulu, jgn sampai pisang 8 bijik, cucog udang penjaga CP 4 pun habis dia bedal..Nibong Tebal MTB nnti try dalam top ten..
    ...akhir kata tahniah geng Crossortxc..aku bangga jadi salah sorang daripada hampa..

    ReplyDelete